asdasdas
0,00 zł

0 prod.

x
Nie dodano żadnych produktów.
Przejdź do Kasy
Jak przyrządzać

Urozmaicaj spożywanie warzyw: 

Lista 1: Szparagi, bakłażany, brokuły, pędy selera, grzyby, zielona kapusta, sałata pekińska, kalafior, ogórek, korniszony, rukiew wodna, cykoria, szpinak, koper włoski, szczaw, zielona papryka, portulaka, rzodkiewka, sałata, soja.                                    

 

Lista 2: Burak cukrowy, kard,  czerwona kapusta, brukselka, fasola, rzepa, por, mniszek lekarski, salsefia, pomidor

 

Warzywa z listy 1 zawierają poniżej 3,5 g węglowodanów na 100g i mogą być w rezultacie spożywane bez ograniczeń, jednakże rozsądnie. Natomiast warzywa na liście 2 zawierają od 4 do 6g węglowodanów na 100g i ich spożywanie jest dozwolone tylko za zgodą lekarza lub farmaceuty.

 

 

Sałatka Warzywna:


Warzywa mogą być pokrojone na kawałki i wymieszane. Możesz przygotować większą ilość dla kilku posiłków i trzymać w lodówce.

 

Do warzyw dodaj trzy razy więcej oleju z oliwek, rzepy, soi niż octu czy soku z cytryny. Możesz przyprawić solą, pieprzem, musztardą. Dodaj wody aby uzyskać odpowiednią konsystencję.

Zalecane jest dodanie świeżej bazylii, pietruszki naciowej, kolendry, szczypiorku lub trybulki.

 

Porady:

Zredukuj czas gotowania aby nie utracić cennych witamin oraz staraj się je spożywać al dente. W pierwszej kolejności sięgaj po warzywa z listy rekomendowanej w etapach 1 i 2.

 

Gotowanie:


Gotujemy korzenie warzyw (seler, rzepa...) tak długo, aż staną się miękkie.

 

 

Duszenie:


Duś warzywa tak długo aż woda całkowicie wyparuje.

 

 

Gotowanie na parze:


Gotujemy korzenie warzyw (seler, rzepa...)tak długo, aż staną się miękkie.

 

 

Pieczenie:


Skróć czas pieczenia i dodaj olej (oliwę z oliwek, olej winogronowy lub sojowy). Mieszaj razem drobno pokrojone warzywa (grzyby, kiełki soi, koper, zieloną paprykę) i piecz do momentu, aż staną się miękkie.

 

 

Podgrzewanie w mikrofali:


Mikrofalówka głównie służy do odmrażania warzyw. Przypraw warzywa solą, pieprzem jak również innymi rodzajami przypraw i ziół. Użyj czosnku, świeżych liści bazylii, tymianku, rozmarynu, liści laurowych, pietruszki , kolendry aby przyprawić pomidory, bakłażany, korniszony, zieloną paprykę, grzyby oraz brukselki. Dodaj soku cytrynowego do smaku do buraków i brokułów. Dodaj szczypiorku, papryki, gałki muszkatołowej do selera, rzepy i pora.

 

Strefa pacjenta Masz pytania? 503 174 650
Przesyłka

Darmowa przesyłka przy zakupach powyżej 1000zł

Płatność

Płatności w naszym sklepie obsługuje DotPay